Home Päänsärky ohimolla

Oireet lihasperäisessä päänsäryssä
-päänsärky ohimolla
-osalla myös silmän yläpuolella
-potilas pystyy tarkasti kertomaan särkyalueen
-niskan kiertojäykkyys tyypillistä
-särky tuntuu useimmilla vain toisella puolella päätä

Päännyökkääjälihaksen ja trapeziuslihaksen nousevan osan triggerit ja kovettumat.

Tarkka yksityiskohtainen erikoishieronta ja triggerpiste käsittely ongelman aiheuttaviin lihaksiin ja niiden kiinnityskohtiin.  Lihaskuntoharjoittelua ei pidä tehdä, ennen kuin lihaksisto on hoidettu kuntoon.

syvälihashieronta, trigger- ja lihaskalvokäsittely sekä venyttely.

45min hoito 1-2 viikon välein. 3-5 hoitokertaa, harvoin enemmän. Hoidon vaikutus näkyy useimmilla jo ensimmäisen hoitokerran jälkeen.

Hoito-ohjelma poistaa lihasperäisen päänsäryn ohimolta lähes kaikissa tapauksissa. Lihaskudos palaa entiselleen ja niskan liikelaajuus normalisoituu suurimmalla osalla.

Kipulääkitys
Ei poista oireiden syytä. Soveltuu tilapäiseen lyhyeen käyttöön, kun samanaikaisesti aloitetaan kivun lähteen poistava manuaalinen käsin tehtävä hoito.

Sähköhoito
Lisää hetkellisesti verenkiertoa ja aineenvaihduntaa, mutta ei poista oireiden syytä, ts. ei palauta pinnallisia ja syviä lihaksia normaaliin tilaan. Osalla potilaista myönteisiä vaikutuksia kivunviestintään.

Kylmähoito
Poistaa hetkellisesti kivuntunteen, mutta ei poista oireiden syytä. Ei palauta pinnallisia ja syviä lihaksia normaaliin tilaan, eikä palauta lihaspituutta normaaliksi.

Muiden niska- ja hartiaseudun kipujen hoitokortit
Niskakipu. Tos-oireyhtymä. Jännistyniska. Hartiakipu, Olkapäänkipu. Ahdas olkapää. Jäätynyt olkapää.