Home Päänsärky takaraivossa

päänsärky takaraivossa

Oireet lihasperäisessä päänsäryssä
-päänsärky takaraivossa
-päänsärky voi tuntua osalla myös ohimolla
-osalla puutumista takaraivossa
-osalla kihelmöintiä takaraivossa
-takaraivon ja niskan yläosan tylppä jomotus
-niskan kiertojäykkyys tyypillistä

Lihaskovettumat kallon pohjassa lihasten kiinnityskohdassa sekä päännyökkääjälihaksen, trapeziuslihaksen nousevan ja laskevan osan triggerit. Kovettumat saattavat aiheuttaa myös hermoärsytystä takaraivolle nousevaan pinnalliseen hermoon mikä ilmenee särkynä ja puutumisena takaraivossa.

Tarkka yksityiskohtainen erikoishieronta ja triggerpiste käsittely ongelman aiheuttaviin lihaksiin ja niiden kiinnityskohtiin. Lihaskuntoharjoittelua ei pidä tehdä, ennen kuin lihaksisto on hoidettu kuntoon.

syvälihashieronta, trigger- ja lihaskalvokäsittely sekä venyttely.

45min hoito 1-2 viikon välein. 3-5 hoitokertaa, harvoin enemmän. Hoidon vaikutus näkyy useimmilla jo ensimmäisen hoitokerran jälkeen.

Hoito-ohjelma poistaa lihasperäisen päänsäryn takaraivolta ja puutumisen lähes kaikissa tapauksissa. Lihaskudos palaa entiselleen ja niskan liikelaajuus normalisoituu suurimmalla osalla.

Kipulääkitys
Ei poista oireiden syytä. Soveltuu tilapäiseen lyhyeen käyttöön, kun samanaikaisesti aloitetaan kivun lähteen poistava manuaalinen käsin tehtävä hoito.

Sähköhoito
Lisää hetkellisesti verenkiertoa ja aineenvaihduntaa, mutta ei poista oireiden syytä, ts. ei palauta pinnallisia ja syviä lihaksia normaaliin tilaan. Osalla potilaista myönteisiä vaikutuksia kivunviestintään.

Kylmähoito
Poistaa hetkellisesti kivuntunteen, mutta ei poista oireiden syytä. Ei palauta pinnallisia ja syviä lihaksia normaaliin tilaan, eikä palauta lihaspituutta normaaliksi.

Muiden niska- ja hartiaseudun kipujen hoitokortit
Niskakipu. Tos-oireyhtymä. Jännistyniska. Hartiakipu, Olkapäänkipu. Ahdas olkapää. Jäätynyt olkapää.